John Roesch már negyven éve zajt kelt. Ez a munkája, úgynevezett foley artist. Annyira (méltánytalanul) mellőzött szakma ez, hogy megfelelő szavunk sincs rá. A „zajszinkron-színész” megnevezéssel lehet elintézni, már ha elintézik.

Peter McKinnon fotós-videós összeszedett öt alapvető tényezőt, aminek sokszor nem szentelnek elég figyelmet, viszont egy kis erőfeszítéssel, ezek szem előtt tartásával, óriásit lehet dobni a videód produkciós értékén.

A foley artist az, aki hangokat, pontosabban zörejeket készít egy filmhez. Roesch olyan kisebb alkotásokat zörejezett, mint a Birodalom visszavág, Mátrix, Eredet, és még 500 (nem költői túlzás, ötszáz) másik filmet.

A videó érzékletes betekintést nyújt ebbe a nem túl ismert, viszont annál fontosabb szakmába. Aki tovább szeretne művelődni a területen, annak ajánlom Peter Strickland Berberian Sound Studio című filmjét. A történet egy foley artistról szól, aki a hetvenes években belekeveredik egy olasz horrorfilm munkálataiba. Borzongató és vicces alkotás, tele a filmkészítés kulisszatitkaival.